سئو چیست؟ - بخش اول

تعریف کلی SEO، بالا بردن رنکینگ سایت در موتورهای جستجو می باشد.

به تعریف ویکی پدیا بهینه سازی موتور جستجو (SEO) که در فارسی به آن سئو گفته می‌شود عملیاتی است که برای بهبود دید یک وب‌سایت یا یک صفحه­ی وب در صفحه نتایج موتورهای جستجو، که می‌تواند طبیعی و یا الگوریتمی باشد، می‌گویند.

سئو ممکن است انواع مختلف جستجو، از جمله جستجوی تصویر، جستجوی محلی، جستجوی ویدئو یا فیلم، جستجوی علمی، اخبار و یا صنعتی خاص را مورد هدف قرار دهد.

در واقع SEO باعث گردآوری درست اطلاعات موجود در وب سایت و در نتیجه جذب بیشتر مخاطب از طریق موتورهای جستجو می شود. این یکی از روش‌های بازاریابی موتورهای جستجو است. به صورت کلی وب‌گاه‌هایی که دارای بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه ی نتایج موتورهای جستجو باشند، بازدیدکننده ی بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آورند. برای وبمسترها یکی از عوامل مهم و حیاتی بدست آوردن کاربران جدید از موتورهای جستجو و بخصوص گوگل می باشد.

پیش از شروع مقاله لازم است بدانید که تمامی فرایند SEO برای بخش اورگانیک (Organic) موتورهای جستجو کارآمد است و تاثیری بر بخش تبلیغات پولی ندارد. در واقع نتایج جستجو در دو بخش تبلیغات پولی (در گوگل، Adword ) و نتایج طبقه بندی شده تقسیم می شوند. بهینه سازی موتورهای جستجو تنها باعث بهبود رتبه وب سایت در قسمت اورگانیک یا سازمان داده شده، می شود.


تاریخچه سئو

علم سئو در اواسط دهه ۱۹۹۰ توسط مدیران سایتهای بزرگ شروع شد. در ابتدا همه وب مسترها می بایست تمام صفحات خود را برای آمدن خزنده ها (Spiders) به سایت آنها ثبت می کردند تا در نهایت صفحات آنها در نتایج جستجو به نمایش گذاشته می شد. امروزه با رشد اینترنت فروش خدمات اینترنتی از جمله افزایش سئو SEO و بهینه سازی سایت ها در موتورهای جستجو هم افزایش یافته است.

در سال 2004، موتورهای جستجو طیف وسیعی از فاکتورهای نامعلومی را در الگوریتم رتبه بندی خود برای کاهش تأثیر از لینک های دستکاری شده، گنجانیدند. در ژوئن 2007، سائول Hansell در نیویورک تایمز اظهار داشت رتبه بندی سایت در موتور جستجوی گوگل بیش از 200 فاکتور متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد. موتورهای جستجوی پیشرو، از جمله گوگل، بینگ و یاهو، از الگوریتم هایی که برای رتبه بندی صفحات استفاده می کنند، را فاش نمی کنند. بعضی از متخصصین SEO روش های مختلفی را برای بهینه سازی موتورهای جستجو مطالعه کرده اند، که نظرات شخصی خود را در مقالات مربوط به موتورهای جستجو به اشتراک گذاشته اند. که ما سعی کردیم آن ها را جمع آوری و ارائه دهیم.


فاکتورهای کلی سئو SEO و بهینه سازی سایت چیست؟

عملیات افزایش سئو SEO و بهینه سازی سایت ها را به صورت کلی می توان به دو دسته ی زیر تقسیم کرد:
1. بهینه سازی پارامترهای درون سایت (
On-Page Factors): پارامترهای درون سایت نظیر نام دامنه، عنوان صفحات، متن صفحات، متاتگ ها، html تگ ها و کلیه موارد دیگر که درون خود سایت است.
2. بهینه سازی پارامترهای بیرون سایت (
Off-Page Factores): نظیر بالابردن محبوبیت سایت، بهینه سازی متن لینک هایی که به سایت لینک می شود، فعالیت در شبکه های اجتماعی یا تبلیغ سایت در دیگر سایت های مرتبط می باشد.


تعریف On Page Seo و Off Page Seo

آشنایی با اصطلاحات سئو SEO و بهینه سازی سایت یکی از ملزومات این عملیات می باشد.
آنچه که شما در سایت تان می نویسید و برای سئو و بهینه سازی آنها به صورت دستی دسترسی دارید (
On Page Seo) نامیده می شود مانند کلمات کلیدی و ...



آنچه که شما می توانید برای افزایش سئو و بهینه سازی سایت در سایت های دیگران از سایت خود و لینک های خود تبلیغ کنید تا دیگران بینند (Off Page Seo) می باشد مانند شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها، ویدئوها و مقالات.


در مقاله بعد به نکات اصلی در سئو که باعث افزایش رنکینگ سایت می شود پرداخته ایم.



 

 

گفتگوی آنلاین در تلگرام: upnewsite@

بخش فروش: sales@upnewsite.com

بخش فنی: technical@upnewsite.com