چگونه ترافیک بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهیم؟


داشتن وب سایت پر بازدید رویای هر مدیر سایتی می باشد و در صورتی که قصد داشته باشید سایتی پر بازدید داشته باشید در ابتدا می بایست روش جذب مخاطب وب سایت خود را معین نمایید. در حقیقیت یکی از راه های افزایش رنکینگ وب سایت و نمایش دادن آن در صفحه نخست موتورهای جستجو، افزایش ترافیک سایت یا همان بازدید کاربران است. تعداد بازدید کننده وب سایت شما در ابتدا به زمینه فعالیت وب سایت شما و خدمات ارائه شده توسط آن وابسته می باشد ولی توجه به نکات زیر در عین ساده بودن بسیار موثر است .

 1.   تبلیغات در سایت های پر بازدید

یکی از بهترین روش های افزایش بازدیدکنندگان وب سایت تبلیغات در سایت ها است. اما در چه سایت هایی؟

از آنجایی که کلیه کاربران و خصوصا حرفه ای ها همیشه به دنبال سایت های معتبر می باشند، معمولا به سایت هایی مراجعه می کنند که بازدید کنندگان زیاد دارد ، (و این خود یکی از مزیت های افزایش ترافیک است) پس واضح است که تبلیغات در سایت های پر بازدید و مرتبط با محتوای سایت شما می تواند مخاطبان زیادی را به سوی سایت شما سرازیر کند. البته برای درج آگهی در سایت مورد نظر خود حتما با متخصص سئو مشورت نمایید زیرا ممکن است تبلیغ در سایتی خاص و نحوه آن باعث افت نمایش وب سایت شما در موتورهای جستجو گردد.

 2.  بروز رسانی منظم سایت

برای آنکه وب سایت فعالی داشته باشید می بایست پیوسته و به صورت مستمر در آن مقالات و اطلاعات جدید بارگذاری نمایید. درج اطلاعات جدید در وب سایت نشان دهنده پویایی شما در فضای مجازی است و باعث ارسال سیگنال های مثبت به موتورهای جستجو می باشد. هر چه این اطلاعات کامل تر و مرتبط  با زمینه فعالیت شما باشد، تاثیر بهتری در رتبه شما در موتورهای جستجو و در نتیجه افزایش بازدید کنندگان وب سایت خواهد شد.

3.   بک لینک سازی برای وب سایت

بهترین و با کیفیت ترین وب سایت را نیز در صورتی که داشته باشید در صورتی که از سایت های دیگر به آن لینکی وجود نداشته باشید ترافیک و بازدید کننده خوبی نخواهد داشت. برای آنکه وب سایت خود را معتبر تر نمایید بهتر است از سایت های دیگر به سایت خود به صورت مستمر لینک ایجاد نمایید. این کار را می توانید از طریق فروم ها، سایت های آگهی و وبلاگ ها و نوشتن مقاله و اطلاعات در سایت های دیگر انجام دهید.

4.    ارسال ایمیل تبلیغاتی

یکی از روش های افزایش ترافیک بازدید کننده وب سایت ارسال ایمیل تبلیغاتی می باشد. می توانید این کار را از طریق شرکت های ارائه کننده خدمات ارسال ایمیل تبلیغاتی انجام دهید و البته دقت نمایید با انجام روش اشتباه ارسال ایمیل گروهی تبلیغاتی ممکن است به سایت خود لطمه وارد نمایید بنابراین بهتر است برای انجام این کار با متخصص سئو مشورت نمایید.

5.  ارسال اس ام اس تبلیغاتی

از طریق ارسال اس ام اس تبلیغاتی و درج لینک وب سایت در آن نیز می توانید بازدید کننده بدست بیاوریدولی بهتر است این روش را به صورت مستمر انجام دهید تا تاثیر مطلوب تری بر روی سایت داشته باشد.

6.   قرار دادن امکانات رایگان در سایت

امکانات و اطلاعات رایگان در سایت موردی است که می توانید از طریق آن بازدید کننده جلب نمایید. سعی کنید از مطالب و امکاناتی که مخاطبان بیشتر علاقه مند هستند استفاده کنید. از این نکته غافل نمایید که در همه جا، ابتدا افراد  از امکانات رایگان به جای پولی استفاده می کنند و پس از اینکه سایت شما را یافتند، برای استفاده و حتی همکاری مستمر با شما به سایت شما سر خواهند زد.  همچنین اگر مثلا می خواهید مطلب آموزش در وب سایت خود قرار دهید بهتر است به جای اینکه از متنی طولانی و خسته کننده استفاده کنید، آن را بخش بندی کنید و در زمان های مختلف و مستمر بر روی وب سایت قرار دهید تا هم کاربران از خواندن این مطالب خسته نشوند و در نتیجه لینک ها و بازدید هایی که در زمان های مختلف به این مطالب می شود به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند.

7.  فعالیت در شبکه های اجتماعی

فعالیت و به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی و لینک دادن به وب سایت از طریق آن یکی از روش های جدید و موثر برای افزایش بازدید کنندگان وب سایت است و با توجه به ماهیت و قدرت این شبکه ها تاثیر بسیاری در موفقیت وب سایت خواهد داشت زیرا امروزه با وجود اینترنت افراد زیادی عضو این شبکه ها می باشند و  از طریق   اسمارت فون ها و ... محصولات، اطلاعات و امکانات جدید را رصد می کنند. در این شبکه ها بسیار فعال باشید؛ مطالبی که در این صفحات قرار می دهید متفاوت با مطالب سایت خود انتخاب کنید. لازم نیست در همه شبکه های اجتماعی فعال باشید؛ یکی دو مورد از بهترین شبکه ها را انتخاب کنید و در آن ها فعالیت کنید؛ وجود چندین شبکه باعث غفلت از شبکه های دیگر و در نتیجه از دست دادن مخاطبان می شود.

8.  طراحی خوب و چیدمان مناسب برای سایت خود داشته باشید
       اولین چیزی که کاربران به آن توجه دارند طراحی زیبا و جذابیت ظاهری وب سایت شماست. خصوصا اگر وب سایت شما فروشگاه و یا ارائه دهنده محصولات باشد. اگر طراحی سایت و یا وبلاگ شما به هم ریخته، درهم و برهم، ناخوانا و پر از اشتباه باشد، و یا ترکیبی از رنگ هایی باشد که با هم مطابقت ندارند و یا چشم را می زنند، مطمئنا هیچ شانسی برای جذب بازدید کنندگان نخواهید داشت.

9.   دامنه خود را دریافت کنید
        اگر دامنه خود را داشته باشید، ترافیک بیشتری خواهید داشت. شما به افراد بیشتری لینک می شوید و در نتیجه آنان راحت تر URL شما را به یاد خواهند داشت. پس سعی کنید دامنه خود را دریافت کنید و  آن را از همان آغاز برای خود داشته باشید. مهمتر و قبل از آن انتخاب نام برای  دامنه است که بسیار    مهم و ضروری می باشد.

10.  در وبلاگ دیگران پست و نظر بگذارید
        به اشخاص دیگر پیشنهاد دهید تا در سایت شان پست بگذارید. شما می توانید از قبل پست خود را بنویسید و آماده کنید و پس از آن به وبلاگ نویس آن سایت این آگاهی را بدهید که یک پست آماده کرده اید و اگر مشکلی وجود ندارد، به عنوان پست مهمان در سایت خود قرار دهند. وقتی که به عنوان  مهمان در وبلاگ دیگران پست می نویسید، یک پست مرتبط با مطلب در وبلاگ شخصی خود پیدا کنید و در پستی که به عنوان مهمان در وبلاگ دیگران نوشته اید، لینک دهید. به این ترتیب شما در وبلاگ دیگران برای خود یک لینک خواهید داشت، و ترافیک سایت شما افزایش خواهد یافت.

 11.  برای  تصاویر خود برچسب مناسب بگذارید
          هنگامی که یک تصویر در پست خود قرار می دهید، همیشه باید به درستی برچسب گذاری شده باشد. اطمینان حاصل کنید که عرض و ارتفاع تصویر، به وضوح تعریف شده باشد.

12.    به نظرات و ایمیل ها پاسخ دهید
         مردم عاشق وبلاگی یا وب سایتی هستند که صاحب آن فعال و متفکر باشد و به سرعت به نظرات و ایمیل خود پاسخ دهد. ارتباط با کاربران و دریافت و جواب به نظرات آنان یعنی اینکه شما برای مخاطبتان ارزش قائل هستید و به وجود آنان احترام می گذارید. مسلما وجود این تعاملات باعث به وجود آمدن احساس بسیار خوبی در کاربران می شود. همچنین این نقدها و نظرات باعث رشد شما و شناخت مخاطبانتان می شود. اگر شما می توانید این کار را انجام دهید، علاوه بر اینکه خوانندگان وفادار شما را دوست خواهند داشت، انتظار می رود ترافیک سایت افزایش یابد و ارتباطات بیشتر شود.

 13.   به آمار خود توجه کنید
         آمار مهمترین قسمت هر بازاریابی وسازمان به شمار می رود زیرا شما به خوبی به علایق کاربرانتان و خوب بودن مطالب یا محصولاتتان پی می برید. به آمار و تجزیه و تحلیل های گوگل (گوگل آنالیتیک) در مورد سایت خود توجه کنید. بررسی کنید که چه کلمات کلیدی هستند که به شما ترافیک بیشتری ارائه می کنند و خوانندگان چه پست هایی را بیشتر دوست دارند و یا حتی دوست ندارند. از این دانش برای نوشتن پست های بیشتر و محبوب تر که پر از کلمات کلیدی می باشد، استفاده کنید.

14.   مخاطبان قبلي سايتتان را از قرار گرفتن مطالب جديد در آن آگاه كنيد.

اگر بتوانيد با دريافت آدرس ايميل از مخاطبان سايتتان ارتباط خود با آنها را ادامه دهيد بسيار خوب خواهد بود. البته توجه داشته باشيد كه حتماً ثبت آدرس اي ميل بايد اختياري باشد و هيچگاه مخاطبان سايتتان را مجبور به ثبت نام نكنيد. از طرفی آنقدر ایمیل هم برای کاربرانتان نفرستید که آن ها را کلافه کنید و عضویت در سایتتان را لغو کنند. در پایان هر ایمیل گزینه ای هم برای لغو عضویت کاربران قرار دهید؛ با این کار به آن ها می فهمانید که اجباری در عضویت نیست و آن ها با خیال آسوده تری مخاطب شما قرار می گیرند.

 

 

گفتگوی آنلاین در تلگرام: upnewsite@

بخش فروش: sales@upnewsite.com

بخش فنی: technical@upnewsite.com