نکاتی برای طراحی صفحه اول سایت

اگر فکر می کنید صفحۀ نخست وب سایت شما اهمیت چندانی ندارد، تصور اشتباهی دارید. صفحۀ نخست هر وب سایت مانند ویترین یک فروشگاه است. در صورتی که طراحی این صفحه چشم نواز و خاص نباشد، نمی تواند کاربران را به سمت تجارت شما جذب نماید. و در کل این صفحه اصلی سایت است که معرف  شرکت ، محصولات و کلیه اطلاعات موجود و در دسترس شما است. در این مقاله سعی داریم نکات مهمی را برای بهبود طراحی صفحۀ نخست وب سایت برایتان بازگو کنیم. با رعایت این نکات و پیاده سازی آنها، وب سایت شما می تواند بهترین بازدهی را برای شما داشته باشد و می توانید از بین کسانی که حداقل یکبار سایت شما را بازدید کرده اند،  درصد قابل توجهی  مخاطب همیشگی جذب کنید.

مختصر و گویا سخن بگویید

هیچ کس دوست ندارد برای آن که مطلب مورد نظر خود را بخواند، به حواشی مختلف بپردازد. امروزه دیگر کسی زمان خواندن حرف های پیچیده و مقدمه چینی های غیر ضروری را ندارد. صریح سخن بگویید و از گزافه گویی پرهیز کنید. ولی از بیان جملات مهم و جذاب غافل نشوید. مخاطبان را وادار به خواندن و براندازی بیشتر سایت خود کنید. با ساختن لینک ، منو، پنل بلاگ پست ها و یا پنل فهرست صفحات ، مخاطب را به قسمت های دیگر سایت هدایت کنید.

انتخاب عنوان مناسب برای هر صفحه

برای هر صفحۀ خود عنوان مناسبی انتخاب کنید که با صراحت، هدف از ایجاد صفحه و وب سایت را به مخاطبان برساند. عناوین را در بالای هر صفحه قرار دهید. البته این عناوین هستند که باعث تشویق کاربران به خواندن مطالب می کند. از آنجا که کاربران حوصله خواندن مطالب را ندارند؛ پس ابتدا به عنوان مطلب و شاید چند سطر اول نگاه می کنند و سپس تصمیم به خواندن بیشتر می گیرند.

استفاده از تصویر و ویدئو

تجربه نشان داده است که ارائه یک مطلب یا محتوا همراه با تصویر یا ویدئو تاثیر بهتری بر روی مخاطبان دارد و کاربران با علاقۀ بیشتری این مطالب را مطالعه می کنند. محبوب شدن شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام گواهی بر این ادعا است. اگر محصولی برای فروش دارید بهتر است که لوگوی شما در تصویر آن محصول قرار داده شده باشد. همچنین، دکمۀ خرید یا دکمه های مرتبط با آن محصول را به صورت رنگی و مشخص در معرض دید کاربران قرار دهید. به این نکته توجه داشته باشید که در فروشگاه های آنلاین کاربر فقط می تواند به تصاویری که ارائه داده اید اعتماد کند، چون محصولات در دسترس نیستند که بتواند آن را لمس و از زوایای مختلف بررسی کنند. پس آن ها را با کیفیت بسیار بالا و متناسب نمایش دهید. در صورت امکان  محصولات خود  را از جهت های مختلف نشان دهید. با توجه به نوع محصولات می توانید کلیپ کوتاهی از نحوه عملکرد و استفاده صحیح آن برای کاربران قرار دهید، این کار اعتماد مشتریان را بسیار زیاد افزایش می دهد.

اجتناب از شلوغی و  قسمت های اضافه در سایت

در طراحی یک وب سایت، همیشه از خود سوال بپرسید که آیا وجود این آیتم در این بخش ضروری است یا تنها مزاحم دید کاربران می شود؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است خودتان را به جای کاربران قرار دهید. سعی کنید از اصل سادگی و زیبایی استفاده کنید. سایتهای شلوغ و خصوصا صفحه اول هر سایت است که به کاربران می گوید در سایت بمانند و از مطالب آن استفاده کنند و یا سایت را ببندد.

ترکیب و به کارگیری مناسب رنگ ها

اگر می خواهید مشتریان را به سمت بخش خاصی هدایت کنید یا مطلب مهمی را در دید آنها قرار دهید، بهتر است از رنگ هایی متضاد و با کنتراست بالا استفاده نمایید. رنگ ها از نظر روانشناسی می تواند اثرات مثبت یا منفی، حس اعتماد و ... در مشتریان ایجاد کند.

همچنین جذابیت یک سایت و به طور کلی بازاریابی آنلاین در نگاه اول به طراحی وب سایت و استفاده از رنگ ها و تصاویر آن بستگی دارد.

اعتبار و نماد های مطمئن الکترونیکی

هر مدک یا گواهی که نشان دهندۀ توان بالای اجرایی و سابقۀ درخشان شماست را بدون اینکه فضای زیادی از وب سایت را اشغال کند، در صفحۀ اول یا تمامی صفحات قرار دهید.

 

 

گفتگوی آنلاین در تلگرام: upnewsite@

بخش فروش: sales@upnewsite.com

بخش فنی: technical@upnewsite.com