چگونه می توانیم یک وب سایت خوب و کارا داشته باشیم؟

هنگامی که تصمیم به راه اندازی یک وب سایت می گیرید سوال و نکته ی مهم این است " هدف از طراحی سایت چیست؟"

کسانی که به تازگی وارد دنیای تجارت الکترونیک شده اند به این سوال بر می خورند که جواب این سوال این است که اگر شما در زمینه ی شغلی خود ارائه دهنده ی خدمات هستید می توانید از این پایگاه برای دسترسی آسان تر وهرچه سریعتر مشتریانتان بهره ببرید و در مقابل خدمات گسترده تر و به روز تری را به مخاطبین خود عرضه کنید. شما همیشه در دسترس خواهید بود و این مهم باعث تحکیم اعتماد و در نتیجه وفاداری مشتریان به مجموعه ی شما خواهد بود. 

اگر شما فروشنده و توزیع کننده محصولات و یا ارائه دهنده خدمات هستید، می توانید بیشترین بهره را از وب سایت خود ببرید که این امر به مراتب کم هزینه تر و نتیجه بخش تر از روش های قدیمی و پر هزینه ی بازاریابیست.

در این روش شما محدودیت زمانی و مکانی ندارید و یک فروشگاه اینترنتی شبانه روزی و بازار فروشی به وسعت شهر ،استان و کشور خود دارید که باعث رشد روز افزون مشتریان و افزایش سود دهی فعالیت اقتصادی شما خواهد بود .

یک وب سایت خوب به شما این امکان را می دهد که جدید ترین محصولات را به همراه مشخصات کامل و تصاویر در کمترین زمان ممکن در اختیار بازدید کنندگان قرار دهید و به سرعت از رقبای خود پیشی بگیرید. برجسته کردن طیف وسیعی از محصولاتی که به فروش می رسانید، متقاعد کردن مشتریان برای خرید از شما، ترویج پیشنهاد های ویژه ، تاکید بر این نکته که من قابل اعتماد هستم و تاسیس یک تجارت آف لاین به خوبی یک تجارت آن لاین و تشویق مشتریان برای بازدید مرتب از سایت .

چه بهتر اینکه خودتان با اندک دانش کامپیوتری بتوانید وب سایتی حرفه ای و متناسب با سلیقه خودتان ایجاد کنید؛ تا هم از هزینه های گزاف طراحی سایت توسط شرکت ها بی نیاز باشید و هم هر چه را که دوست دارید و جایش را در سایتتان خالی می بینید در آن قرار دهید. اما چگونه؟؟

به منظور آنکه بتوانید یک سایت عالی و حرفه ای طراحی نمایید، نیازمند آن هستید که مخاطبین و بازدیدکنندگان خود را به خوبی بشناسید. شما می توانید به کمک تحقیق بازار و تمرکز بر گروه ها و حتی تهیه نظرسنجی ها، کاربران خود را هرچه بهتر بشناسید.

به منظور آنکه درک بهتری از کاربران سایت خود داشته باشید باید اطلاعات زیر را در رابطه با کاربران خود بدانید:

پروفایل کاربری

 تا آنجا که می توانید در رابطه با کاربران خود اطلاعات جمع آوری نمایید و یا از کاربرانتان بخواهید در سایت شما ثبت نام و وارد شوند. پروفایل های آماری می تواند درک بهتری از مخاطب و نحوه جذب او به سایت در اختیار شما قرار دهد.

جستجوی پایه سایت: موتور جستجوی سایت یکی از معروف ترین عملکردهای سایت می باشد. در سایت شما باید یک موتور جستحوی درون سایتی وجود داشته باشد تا مخاطبین به سادگی بتوانند مطالب مورد نیاز خود را به کمک آن پیدا نمایند. این گزینه باید همیشه در بالای هر صفحه وجود داشته باشد.

نقشه

سعی کنید محل شرکت خود را در گوگل مپ ثبت و با استفاده از نقشه در سایتتان آن را به طور کامل به مخاطبتان نشان دهید تا جستجوی محل شما به راحتی برای کاربران امکان پذیر باشد.


محتوا: متن وتصاویر

محتوا به دو دلیل مهمترین قسمت یک وب سایت است. اول اینکه مشتریان بدانند که در وب سایت شما به دنبال چه چیزی هستند و در واقع شما با تولید محتوا به آنها احترام گذاشته اید و اطلاعات مفیدی را در اختیار آنها قرار داده اید که این موضوع برای مخاطبان شما بسیار ارزشمند است و دیگر اینکه شما نیز این اطمینان را پیدا کنید که موتورهای جستجو گر بهترین جستجو را در وب سایت شما انجام می دهند. همچنین در بازاریابی آفلاین شما به صورت زنده با کاربر صحبت نمی کنید، پس سعی کنید تمام مطالب مهم را به صورت خلاصه و با متنی جذاب برای مشتریانتان آماده و عرضه کنید. این مطالب و تصاویر هستند که معرف شرکت و نام شما در بازاریابی آفلاین می باشند.

اهمیت استفاده از تصاویر نیز نباید دست کم گرفته شود. وب سایت مانند یک رسانه تصویری است که تفاوت تصاویر خوب و حرفه ای با تصاویر بد نباید دست کم گرفته شود. بنابراین برای این کار شما باید از یک عکاس حرفه ای استفاده کنید.


تعامل با کاربران:

ممکن است شما بهترین وب سایت دنیا را طراحی کرده باشید، اما اگر زمان خود را به آن اختصاص ندهید، قطعا به اهدافتان نیز نخواهید رسید. همانطور که قبلا نیز اشاره شد؛ ایمیل یا شماره همراه مخاطبان و مشتریانتان را در زمان ثبت نام دریافت کنید! با این کار شما می توانید به راحتی آنان را در جریان فروش های ویژه، خدمات، محصولات جدید و اطلاعیه هایی که در  سایت وجود دارد، قرار دهید. و این همان تبلیغ بدون هزینه، شناسایی بهتر مشتریان و تعامل زنده با آن هاست که در مخاطب شما تاثیر مثبت و به سزایی دارد.

اطمینان حاصل کنید که یکی از کارمندانتان و یا خودتان مسئولیت انجام این کارها را به عهده می گیرید. برای مثال اگر شما یک فروشنده هستید، چه کسی مسئول پاسخ به ایمیلها و فروش محصولات شما در ایام تعطیل است؟ آیا تمامی ایمیلها دقیقا در همان روز پاسخ داده می شوند؟ هنگامیکه یک محصول جدید را به وب سایت اضافه می کنید، چه کسی صفحات وب سایتتان را به روز رسانی می کند؟

شما باید بدانید که مخاطبان و مشتریان شما روی کدام قسمت و کدام محصول شما بیشتر تمرکز دارند؟ و یا از چه مطالبی در سایتتان بیشتر بازدید شده است، . از چه چیزهایی خوششان می آید و چه مسائلی را نمی پسندند و ... . در صورتی که شما اطلاعات آماری از مخاطبین خود نداشته باشد، می توانید از اطلاعات تحقیقات بازار موجود و یا تحقیقات بازار جدید انجام شده توسط خود استفاده نمایید این امر می تواند برای شما یک امتیاز باشد که دقیقاً بخش هایی را در سایت خود قرار دهید که بازدیدکنندگان به آن علاقه دارند و همچنین تلاش می کنید تا محصولاتتان را مطابق با سلیقه و خواسته ی مشتریان تولید و عرضه کنید.( البته لازم به ذکر است که شما نمی توانید همیشه و همه افراد را از خود راضی نگه دارید و اینجاست که نقش آمار و ارقام و نظرسنجی ها پر رنگ تر می شود). تبلیغ کنید و اطلاعات کامل در مورد محصولاتتان در اختیار آنان قرار دهید. سعی کنید یک تعامل سازنده با کاربرانتان داشته باشید؛ از آن ها نظر خواهی کنید و نقاط ضعف خود را بهبود و نقاط قوتتان را افزایش دهید.

 شما باید مطالب را به روز رسانی کنید، سریعا به ایمیلها و سوالات پاسخ دهید و به فکر پیشرفت سایت خود باشید.

همچنین نام تجاری آرم و دامینی که برای سایت خود انتخاب می کنید، بسیار مهم است. چون شما باید با این نام و نشان اعتماد بیشتری را در ذهن کاربران به وجود آورید.

 رعایت تمامی این نکات باعث موفقیت وب سایت شما خواهد شد.


 


 


 

 

گفتگوی آنلاین در تلگرام: upnewsite@

بخش فروش: sales@upnewsite.com

بخش فنی: technical@upnewsite.com